Pocztówki z: Izraela, Ekwadoru oraz Niemiec

Witajcie kochani! 
Jestem ostatnio bardzo zabiegana, nie ukrywam, że szukam pracy związanej z moim zawodem. Właśnie kompletuje dokumenty rekrutacyjne, można by powiedzieć do wymarzonej pracy. Na razie nie chcę nic zdradzać, gdyż nigdy nic nie wiadomo i nie nastawiam się zbytnio pozytywnie.

Dzisiaj chciałabym pokazać wam trzy pocztówki o których pisałam wczoraj na fan page bloga. Pozwólcie, że zacznę od kompletnej niespodzianki pocztówkowej, która bardzo zaskoczyła mnie pozytywnie. 

Izrael - oficjalna kartka od 10-letniego Jana


Izraelkraj na Bliskim Wschodzie położony w Azji Zachodniej na wschodnim brzegu Morza Śródziemnego. Graniczy na północy z Libanem, na północnym wschodzie z Syrią, na wschodzie z Jordanią i na południowym zachodzie z Egiptem. Przylega do niego również Palestyna, czyli Zachodni Brzeg oraz Strefa Gazy kontrolowane przez tymczasową strukturę administracyjną: Palestyńskie Władze Narodowe zwane potocznie Autonomią Palestyńską. Zewnętrzne granice Palestyny są kontrolowane przez władze izraelskie. Izrael pomimo stosunkowo małej powierzchni jest dość zróżnicowany demograficznie. W populacji liczącej 7,66 miliona większość stanowią Żydzi (75%). Drugą co do wielkości grupę stanowią Arabowie (20%). Mniejszą grupą etniczną są Samarytanie. Pod względem wyznaniowym w Izraelu występuje duże zróżnicowanie – obok żydów mieszkają również muzułmanie (Arabowie), chrześcijanie i druzowie, jak również inne mniejsze grupy religijne.

Byłam tak podekscytowana tą pocztówką, że opadła mi lekko szczęka gdy ja zobaczyłam. Dodatkowo ostatnio miałam okazję w telewizji oglądałam "Królestwo Niebieskie", wiec można powiedzieć, że jestem na bieżąco. 

Kolejna pocztówka również pochodzi z nowego pocztówkowego kraju. Pochodzi z dalekich krain Ameryki Południowej. 
Ekwador


Ekwadorpaństwo w Ameryce Południowej położone nad Oceanem Spokojnym, jedno z czterech powstałych w wyniku rozpadu Wielkiej Kolumbii w 1830 r. Sąsiaduje od północy z Kolumbią a od południa z Peru. W skład Ekwadoru wchodzą także położone na Oceanie Spokojnym Wyspy Galapagos - są jego największą atrakcją turystyczną. Nazwa pochodzi od hiszpańskiego słowa oznaczającego równik.



Zauważyłam, że z niektórych krajów dostaje tego typu pocztówki z nadrukowanym znaczkiem, są one podobne do naszych całostek. Tylko z tą różnicą, że nasze mają nadrukowany znaczek, miejsce na adres i grafika na jednej stronie. Te zagraniczne wyglądają jak prawdziwe kartki pocztowe. 

I na koniec historyczna pocztówka z Berlina. Na dzisiaj to wszystko życzę wam miłego dnia! 

Źródło tekstu o Ekwadorze - http://pl.wikipedia.org/wiki/Ekwador
Źródło tekstu o Izraelu - http://pl.wikipedia.org/wiki/Izrael

Komentarze

  1. Wspaniałe pocztówki z Izraela i Ekwadoru! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pocztówki świetne! Mnie w szczególności podobają się te z Izraela i Ekwadoru :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowita ta pocztówka z Izraela!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Izraelska karteczka jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, I have never received anything from Ecuador! Lucky you. :)
    Funnily enough, when I started Postcrossing 8 years ago, there were several really active users from Israel, so I have some postcards from there. I think it's not that "common" to receive a card from there nowadays, sadly enough. :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Oficjalny Izrael w dodatku z tak pięknymi znaczkami! Też chcę! ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny oraz komentarze! ;)
Twoja opinia na temat bloga czy zamieszczanych
postów jest dla mnie bardzo ważna. :)

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić kopertę origami?

Zakupy na postallove

postallove.pl