Palmiarnia - Mini Zoo w Legnicy

Dzisiaj chcę zaprosić was na następną fotorelację, którą przygotowałam w ramach mojego nowego projektu "Legnica - moje miasto". Zabiorę was na otwarcie Mini Zoo, które powstało na terenie legnickiej Palmiarni. 
Otwarcie odbyło się 9 września o godzinie 12:00. Na miejscu można było spotkać prezydenta miasta Legnicy Pana Tadeusza Krzakowskiego, wielu fotografów, wykonawców czy miłośników przyrody. Na samo otwarcie przybyło wiele grup szkolnych i przedszkolnych, które z zaciekawieniem przyglądało się zwierzętom. 
Na samym początku znalazłam bardzo miłą panią, która rozdawała przydatne ulotki informacyjne. 

 
W ulotce znajdziemy opisy ogrodów, drzew i zwierząt, które mieszkają w Mini Zoo. Myślę, że nie będzie to nic złego, jeśli przedstawię wam krótkie opisy niektórych ogrodów, przedstawionych na ulotce. 

Ogród Biały
Ogród zlokalizowany został na skarpie wiodącej do pawilonu głównego Palmiarni. Biały ogród wygląda oryginalnie i nastrojowo. Kolorystykę ogrodu osiągnięto dzięki zastosowaniu jednaj dominującej barwy, to rabata monochromatyczna. Granitowe schody swoją szarością wpisują się w złożony kanon, prowadzą romantycznie wśród grupy roślin, co nadaje szczególnej lekkości zaprojektowanego złożenia. 

Ogród Nowoczesny 
Na fontannie elewacji pawilonu głównego Palmiarni, tuż przy wejściu na posesję, w części reprezentacyjnej obiektu, zaprojektowano ogród nowoczesny, przestrzeń nietuzinkową. Cechą, która charakteryzuje ogrody nowoczesne jest oryginalność i niepowtarzalność. Jedna z najważniejszych cech ogrodu nowoczesnego to geometria. Układ ogrodu kształty rabat oraz elementy małej architektury w takim ogrodzie opierają się na liniach prostych bądź łukach oraz regularnych , geometrycznych formach rośli. Ideę tą oddają zastosowane kolumnowe , strzyżone w słupki cisy, wysadzone w linii prostej. 


Ogród Czerwieni i Purpury 
Ogród zaprojektowano w pobliżu altany. Dobierając rośliny do ogrodu, zwrócono szczególną uwagę, jak rośliny wyglądają o różnych porach roku. Zebrana w nim kolekcja drzew, krzewów, bylin, roślina cebulowych i kwiatów przez cały sezon wegetacyjny będzie zmieniał szatę na kolor czerwieni i purpury. Jest to bardzo atrakcje założenie , pozwoli na obserwację roślin zmieniających swoje barwy w ciągu sezonu,  począwszy od liści poprzez kwiaty i owoce. 


Teraz zapraszam na małą fotorelację, przez którą pokażę zwierzęta Mini Zoo, są to ptaki, głównie pawie oraz bażanty z różnych zakątków świata. 


... udało mi się zrobić zdjęcie kuperka samca Bażanta Złocistego...

... Kiściec tajwański...

... przepraszam za niewyraźne zdjęcia, ale zwierzątka były bardzo ruchliwe i trudno było je uchwycić. Na fotografii mamy samca Bażanta Złocistego Żółtego...

... samiec Pawia Królewskiego wraz z samiczką, w raz z nimi były jeszcze dwa małe, których niestety nie udało mi się sfotografować....

... alejka z pięknymi drewnianymi rzeźbami zwierząt .... 

Mini Zoo, które powstało w legnickiej Palmiarni jest bardzo dobrym wyciszającym miejscem. Jeśli macie ochotę usiąść w śród pięknych ptaków oraz fascynujących roślin i poczytać książkę, to miejsce idealne dla was. Dzieci również będą się czuć dobrze w Mini Zoo, gdyż mają możliwość pogłębiać swoją wiedzę i poznawać z bliska świat przyrody, nie mówiąc o sporym miejscu do biegania. 
Jeśli chcecie uzyskać więcej informacji, odsyłam na stronę internetową Mini Zoo. 


Mam nadzieję, że ta niewielka fotorelacje przypadnie wam do gustu. Pozdrawiam i życzę miłego dnia! 

Komentarze

  1. Świetna relacja! :)
    U mnie też istnieje podobne mini ZOO, pod Przemyślem w Buszkowiczkach - byłam już w nim kilka razy, co chwilę pojawiają się jakieś nowe zwierzęta - z ciekawszych są m.in.: kangur, ostronosy, szopy, a przez chwilę były nawet 2 szare lisy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam nadzieję, że będzie się pojawiać coraz więcej zwierząt :)

      Usuń
  2. Do Legnicy mam za daleko :( a wielka szkoda bo lubie zwiedzac

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia;)
    Uwielbiam zwiedzać palmiarnie, ponieważ to namiastka egzotyki w Polsce.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny oraz komentarze! ;)
Twoja opinia na temat bloga czy zamieszczanych
postów jest dla mnie bardzo ważna. :)

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić kopertę origami?

Zakupy na postallove

postallove.pl