Mołdawia, Rosja oraz cykl książek "Więzień Labiryntu"

Witajcie kochani!

Przed chwilą wróciłam ze sklepu, po drodze wyciągnęłam dwie pocztówki ze skrzynki pocztowej. Muszę wam powiedzieć, że jest już na prawdę zimno, jednak chłodniejsza jesień przyszła dużo wcześniej niż się spodziewałam. Wracając do pocztówek, to jedna z nich to nowy kraj, który trafi do mojej kolekcji. 



Mołdawiapaństwo europejskie położone na terenach historycznej Besarabii jak i obszarów położonych na lewym brzegu Dniestru (tzw. "Naddniestrze"). Graniczy z Ukrainą i Rumunią. W jej skład wchodzi także Terytorium Autonomiczne Gagauzji, gdzie językami urzędowymi są obok rumuńskiego gagauski i rosyjski, choć sami Rosjanie stanowią niewielką część ludności tego obszaru. Rdzenną ludność Gagauzji (Gagauz Yeri) (ponad 80%) stanowią Gagauzi – tureckojęzyczni prawosławni chrześcijanie.



Kolejna pocztówka pochodzi z całkiem innego kraju niż mogło by się wydawać. Otrzymałam bardzo ładną pocztówkę przedstawiającą piękne stare miasto - Wiedeń. Jednak pocztówka przywędrowała do mnie z Rosji i oczywiście zostanie podczas segregacji włożona w zakładką Rosja. 


Na koniec chciałabym pokazać cykl książek "Więzień Labiryntu", który już po pierwszych stu stronach pierwszego tomu przypadł mi do gustu.  Jestem dopiero na początku książki lecz już bardzo mnie zainteresowała i zachęciła do jej skończenia oraz przeczytania kolejnych tomów. 


Do zakupu skłonił mnie zwiastun filmu, który został nakręcony na podstawie pierwszego tomu. Ostatnio bardzo podobają mi się książki z serii Igrzyska Śmierci lub Niezgodna, dlatego też musiałam przeczytać serię Więzień Labiryntu, obowiązkowo przed obejrzeniem filmu. Pamiętajcie! Zawsze, ale to zawsze, najpierw przeczytajcie książkę , a dopiero później zabierzcie się oglądnięcie filmu, bo inaczej możecie się bardzo rozczarować.  W moim przypadku właśnie tam byłam z Eragon'em i pierwszym tomem Igrzysk Śmierci. Wracając do książki, już jestem bardzo ciekawa jak skończy się pierwszy tom i jakie przygody Thomas przeżyje w kolejnych częściach cyklu! A wy jakie książki ostatnio przeczytaliście? Podzielcie się z czytelnikami swoimi ulubionymi tytułami. 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia! 

Komentarze

  1. Bardzo ciekawa jest ta druga pocztówka :)
    Ja ostatnio czytam chyba czwarty raz już "Bunt w Green River" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz racje najpierw książka potem film ! :)
    Bardzo podoba mi się pocztówka z Mołdawii !

    P.S. Zapraszam do mnie na candy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pocztówki segreguję inaczej, wg kraju z którego pochodzą, a nie z którego zostały wysłane. Ale każdy ma swój sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również uwielbiam książki tego typu. Zaczęłam kiedyś od obejrzenia "Igrzysk śmierci", dopiero niedawno przeczytałam książkę i wiem, że to był błąd - teraz nadrabiam zaległości z pozostałymi częściami żeby zdążyć przed ekranizacją "Kosogłosa". Ale to był jeden jedyny raz, ponieważ zawsze czytałam książkę w pierwszej kolejności, dopiero później brałam się za film. Tak było w przypadku "Niezgodnej" - pochłonęłam cały cykl zanim obejrzałam ekranizację pierwszej części ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się ta kartka z Mołdawii. :)
    Ja również wyznaję zasadę "najpierw książka potem film", a ten "Więzień Labiryntu" szczególnie mnie frustruje. Daj znać, jak skończysz, jak Ci się podobało i czy warto przeczytać! ;)

    Zdecydowałam się założyć bloga! Zapraszam w wolnym czasie, dopiero zaczynam. ;)
    gdzie-ten-listonosz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna ta kartka z Mołdawii! Chociaż ta przedstawiająca Wiedeń także jest niczego sobie. :)
    I koniecznie napisz krótką (a może i długą?) opinię o książce, bo tytuł "Więzień Labiryntu" jest nadzwyczaj intrygujący.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mogłabym poświęcić jeden wpis na recenzje ale dopiero, gdy przeczytam wszystkie trzy tomy. ;)

      Usuń
  7. Masz może konto na instagramie? :D Mam też pytanie odnośnie wysyłania przesyłek z drobnymi prezentami, wysyłasz je Pocztą Polską? opłaca się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam konta na instagramie. :P Jeśli twój list z drobnym prezentem nie przekroczy 50g to wysyłka kosztuje tyle ile wysłanie pocztówki za granice czyli 5,20 zł - priorytet, 5,00 zł - ekonomiczny. Dopiero, gdy przekroczysz tą wagę cena wzrasta. ;)

      Usuń
  8. Obydwie kartki świetne! Ostatnio przeczytałam w końcu Trylogię: Igrzyska śmierci, W pierścieniu ognia, Kosogłos :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurczę zgadzam się w pełni, że pierwsza książka, film dopiero później, ale kurczę, później w filmie są takie braki xD

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny oraz komentarze! ;)
Twoja opinia na temat bloga czy zamieszczanych
postów jest dla mnie bardzo ważna. :)

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić kopertę origami?

Zakupy na postallove

postallove.pl