Pocztówki z: Kazachstanu oraz Rumunii

Witajcie kochani! 
Dzisiaj na Fan Page bloga pojawiła się informacja, że od 7 września na blogu rusza cykl kulturalny "Legnica - moje miasto" na który serdecznie zapraszam. Raz w tygodniu będą pojawiać się wpisy dotyczące różnego rodzaju wydarzeń w których miałam okazje uczestniczyć. Mam nadzieję, że wpisy z małym zastrzykiem kulturalnym przypadną wam do gustu. 
A dzisiaj chcę zaprezentować dwie pocztówki, które znalazłam dzisiaj w skrzynce pocztowej. Pierwsza z nich pochodzi w Kazachstanu i jest to kolejny nowy kraj do kolekcji. 



Kazachstan  państwo leżące częściowo w Azji (88% powierzchni) i częściowo w Europie (12% powierzchni – tereny na zachód od rzeki Emba), powstałe w 1991 w wyniku rozpadu Związku Radzieckiego. Graniczy z następującymi państwami: Chinami (1460 km granicy), Kirgistanem (980 km), Turkmenistanem (380 km), Uzbekistanem (2300 km) oraz Federacją Rosyjską (6467 km). Łączna długość granic Kazachstanu wynosi 12 187 km. Kazachstan ma również dostęp do największego jeziora świata – Morza Kaspijskiego – na długości 2340 km. Całkowita powierzchnia kraju wynosi 2 724,9 tys. km².



Otrzymałam również piękną pocztówkę z Rumunii, która przedstawia rezerwatem przyrody. 


Na dzisiaj to wszystko, kolejny wpis ukażę się w niedzielę 7 września. Pojawi się wtedy pierwszy wpis z cyklu "Legnica - moje miasto", na który serdecznie zapraszam! 

Źródło tekstu o Kazachstanie - http://pl.wikipedia.org/wiki/Kazachstan

Komentarze

  1. Piękna jest ta kartka z Kazachstanu:) Ja jeszcze nie mam tego państwa w kolekcji :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna ta kartka z Kazachstanu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna pocztówka z Kazachstanu! ;-) Również nie posiadam tego kraju:(
    jak Ty to robisz? ;P codziennie nowe nowości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ostatnio kumulacja nowości :D Tak się złożyło, że akurat teraz wszystko dochodzi. ;)

      Usuń
  4. Ta pierwsza z Kazachstanem, jest naprawdę śliczna! Jestem od ponad roku na postcrossingu i nie dostałam nigdy pocztówki z Kazachstanu :) Mam pytanie, jak przechowujesz swoje pocztówki??? Masz całkiem sporą kolekcję :)


    pocztowkowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoja pasja jest niesamowita, znam jedną dziewczynę, która też kolekcjonuje kartki pocztowe.

    www.milionioliwka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. hej, w konkursie, w którym bierzesz udział, ten organizowany przez napiszkartke.pl, to wygrywają tylko osoby z największą ilością lajków? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czemu nie odpowiedziałaś na mój komentarz?

      Usuń
    2. Ja nie siedze 24/dobę przy komputerze i nie mam możliwości odpowiadać na komentarze zaraz po ich dodaniu.
      Tak, zazwyczaj jest tak, że zdjęcie które ma najwięcej "lajków" zostaje włączone do oferty sklepu.

      Usuń
  7. Ta druga kartka wysłana z Rumunii to kartka z Niemiec.Przedstawia Szprowski Las (Spreewald) - region 100 km na południowy wschód od Berlina (Dolne Łużyce), prawie po sąsiedzku z Legnicą.
    Region ten w 1991 roku został uznany za rezerwat biosfery UNESCO.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny oraz komentarze! ;)
Twoja opinia na temat bloga czy zamieszczanych
postów jest dla mnie bardzo ważna. :)

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić kopertę origami?

Zakupy na postallove

postallove.pl