Moje sposoby na naukę

Witajcie kochani! 
Na dzisiaj przygotowała dla was dość nietypowy ale przydatny wpis dotyczący moich sposobów na naukę. Właśnie dzisiaj pierwszy dzień września czyli rozpoczął się okres, w którym dzieci i młodzież zaczyna kolejny rok szkolny, od października natomiast swój bój zaczynają studenci. Dlatego też postanowiłam przygotować dla was ten wpis i pokazać wam jakie wykorzystuje sposoby do nauki. 




Ja ukończyłam już pewne etapy nauki, za mną już szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ogólnokształcąca oraz pierwszy stopień studiów, zakończony dyplomem inżyniera. W tym roku szkolnym rozpoczynam naukę w prywatnej szkole języków obcych. Zdaje sobie sprawę, że w obecnych czasach bez znajomości języka obcego oraz różnych kursów doszkalających nie ma się szans na znalezienie dobrze płatnej pracy.  

1. Jaki jest twój cel?
Myślę, że najlepszym "motywatorem" jest założenie sobie  jakiegoś celu, do którego zrealizowania będziecie dążyć. Moim celem jest chęć swobodnego porozumiewania się w języku angielskim oraz chęć znalezienia lepszej pracy zarobkowej. 
To ułatwi wam pracę ponieważ za każdym razem, gdy będziecie mieć jakiekolwiek wątpliwości przypomnicie sobie dlaczego tak właściwie się uczycie. Najlepiej gdzieś w waszym pokoju umieścić kartkę z waszym celem, aby to motywowało was do kolejnych działań. 


2. Organizacja czasu
Każdy z nas wie, że nieraz nie jesteśmy zapamiętać terminów wszystkich kartkówek, sprawdzianów, testów czy egzaminów. Ja przez te wszystkie lata opracowałam sobie pewnie system, który w moim przypadku bardzo dobrze się sprawdza! Polecam wykonać samemu lub kupić kalendarz z okienkami, w których na bieżąco możecie zapisywać daty sprawdzianów. Dodatkowo ręcznie przygotowuje sobie plan na cały tydzień, zapisuje tam godziny zajęć szkolnych, godziny w których pracuje oraz inne ważne obowiązki, które muszę wykonać np. wizytę u dentysty. W ten sposób będziecie mieli pogląd na wasze zadania do wykonania. 

3. Przygotowanie do nauki
Po przyjściu do domu nie siadaj od razu do nauki, pozwól aby mózg trochę odpoczął. Spokojnie zjedz posiłek, skorzystaj z toalety, porozmawiaj z domownikami, między czasie polecam wywietrzyć pomieszczenie, w którym macie zamiar się uczyć. Dobry pomysłem jest przygotowanie sobie zdrowych przekąsek z owoców, zrobienie sobie coś do picia. Pamiętaj że płyny również pozytywnie wpływają na pracę mózgu. Posprzątaj biurko i przygotuj dobre oświetlenie. 
Bardzo dobrym sposobem jest wyłączenie wszystkich rozpraszaczy czyli np. komputera, no dobrze ale zaraz ktoś powie, że teraz nie da się odrabiać lekcji bez internetu. Oczywiście w dzisiejszych czasach internet to podstawowe źródło wiedzy wszelakiej. Istnieją różnego rodzaju programy lub strony, które pozwolą nam zablokować "kusiciela" na pewien czas np. facebooka. Jest możliwość zablokowania danej strony internetowej na określony przez nas czas. 

4. Sposoby nauki 

  • przeczytaj temat z dzisiejszych lekcji/zajęć
Po pierwsze na początku nauki przeczytaj notatki lub temat z książki z dzisiejszej lekcji czy zajęć, nawet gdy nie masz sprawdzeniu. W ten sposób zapamiętasz niektóre informacje i będzie ci się łatwiej uczyć większej ilości materiału. Dodatkowo prace pisemną odrabiaj na bieżąco nawet, gdy następną fizykę masz dopiero w następnym tygodniu! 
  • format notatek
Ja bardzo nie lubię zeszytów o formacie A5, są dla mnie za małe! Na jednej stronie mieści się bardzo mało informacji zbitych na jednej kartce. Bardzo lubię zeszyty w formacie A4, macie bardzo dużo miejsca na różnego rodzaju notatki, możecie zmieniać wielkość liter czy nawet rysować małe rysunki pomocnicze. Moim zdaniem notatki tworzone na większym formacie są bardziej przejrzyste. 
  • kolorowe notatki
Uwielbiam kolorowe notatki, a to dlatego, że jestem wzrokowcem! Zawsze zaopatrzam się w kolorowe pisaki, długopisy oraz zakreślacze. Moje notatki są na prawdę bardzo barwne, często posiadają niewielkie rysuneczki, które jakoś kojarzą mi się z przerabianym tematem. Z takich notatek dla mnie nauka jest dużo przyjemniejsza.  Jeśli czujecie, że odręczne notatki są wam nie potrzebne bo lepiej uczy się wam z książki to oczywiście nie róbcie ich.
  • mapa myśli
Mapa myśli to jeden z moich ulubionych sposobów, jest to pracochłonny sposób ale bardzo efektywny! Pokażę na czym to polega na przykładzie. Na początku musimy przygotować sobie czystą, białą kartkę papieru o formacie A4 lub większym, kolorowe długopisy, pisaki, kredki oraz zakreślacze. Dajmy na to, że mamy do nauki słówka z języka obcego o temacie kolory. Polecam ułożyć kartkę poziomo, na samym środku dość dużymi drukowanymi literami piszemy np. kolory, następnie od środka rysujemy odnogi w różnych kolorach i zapisujemy dane słówko. 
  • fiszki
Fiszki możemy zastosować nie tylko podczas nauki słówek ale i różnego rodzaju dat czy pojęć. Dobrze znamy sytuacje, gdy dostajemy cała stronę słówek czy dat do nauczenia się, ja niestety nie potrafią uczyć się z długich list. Fiszki również mogą posiadać narysowane obrazki, w ten sposób szybciej zapamiętacie materiał

  • czas nauki 
Nie jestem zwolennikiem siedzenia godzinami przy książkach. Każdy z nas chciałaby oglądnąć swój ulubiony serial lub wyjść ze znajomymi do kina. Poświęć na naukę tyle ile potrzebujesz, bez sensu jest wyznaczania sobie przykładowo dwóch godzin dziennie, bo nie zawsze macie tyle do zrobienia. W jedne dzień będziecie potrzebować tylko pół godziny w inny natomiast dwóch godzin dzienni.

To były moja propozycje i sposoby nauki, każdy z was może mieć wypracowany inny sposób, którego się trzyma bo przynosi efekty. Mam jednak dzieję, że być może komuś przyda się ten wpis i będzie się wam żyło łatwiej. 
Życzę wam oraz sobie wielu sukcesów!

Komentarze

  1. Dobrze ze sobie tak planujesz nauke ładnie ;)
    http://feather92.blogspot.com/2014/08/peani.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heheh... musiało minąć dość sporo czasu, abym rozpoczęła planować naukę. :)

      Usuń
  2. bardzo przydatny post. Dziękii! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie miała wielką nadzieję, że być może komuś przydadzą się moje wypociny. :)

      Usuń
  3. Ooo bardzo mi się przyda ten post. Własnie ruszam ze szkołą i dodatkowymi zajęciami, więc każdy sposób na naukę jest mile widziany ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja często podczas nauki robię 15-20 minutowe przerwy i... śpię. Po takiej drzemce jestem jak nowy człowiek i więcej mogę się nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super porady! Ja właśnie zaczynam drugie półrocze nauki i mam zamiar poprawić nie co oceny. Na pewno wykorzystam twoje porady bo wydają mi się naprawdę skuteczne - jednak muszę wprowadzić je do życia ;)
    Zapraszam do siebię: http://pianka-blog.blogsot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super porady oraz blog. Zapraszam do mnie http://www.zpasjadokoni.blogspot.com/ .

    OdpowiedzUsuń
  7. Sposoby bardzo ciekawe na naukę języka :) Na pewno przyda się jako przygotowanie do nauki hiszpańskiego w https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-hiszpanski

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny oraz komentarze! ;)
Twoja opinia na temat bloga czy zamieszczanych
postów jest dla mnie bardzo ważna. :)

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić kopertę origami?

Zakupy na postallove

postallove.pl