Liban

Witajcie kochani! 

Dzisiaj chciałbym pokazać wam przesyłkę, którą otrzymałam w dniu wczorajszym. Po dość ciężkim dniu w pracy odkryłam, że czekała na mnie koperta, która sprawiła mi olbrzymią radość! W końcu dotarł do mnie wyczekiwany swap z Libanu. 




Otrzymałam dwie piękne, wypisane kartki pocztowe, znaczki oraz naklejki. Dlaczego w kopercie? W niektórych krajach jest to wymóg i sama pocztówka prawdopodobnie nie wyszła by poza granice kraju. 


Liban  Republika Libańska – państwo w zachodniej Azji, na obszarze Bliskiego Wschodu, nad Morzem Śródziemnym graniczące z Syrią i Izraelem.

  • Stolica: Bejrut (2 mln 60 tys. mieszkańców (2012)
  • Język urzędowy: arabski (dodatkowy francuski)
  • Podział administracyjny: 6 muhafaz
  • Ustrój: republika parlamentarna, na czele państwa stoi prezydent wybierany co 6 lat, władzę ustawodawczą sprawuje jednoizbowy parlament złożony z 128 członków (po 64 chrześcijan i muzułmanów), wybierany na 4 lata,
  • Waluta: funt libański (1500 LL = 1$)
  • Główne miasta: Trypolis, Zahla, Sydon, Baalbek, Tyr
  • Główne rzeki: Litani, nadto źródła Asi (Orontesu) i Jordanu
  • Główne narodowości: 82,6% Libańczyków, 9,6% Palestyńczyków, ponadto Syryjczycy, Kurdowie i inni
  • Główne wyznania: 59,7% muzułmanie (w tym druzowie) 39% chrześcijanie (w tym maronici), inne wyznania 1,3%.

Chcę podziękować was za wszystkie komentarze jakie pozostawiacie pod wpisami oraz obserwacje. Pozdrawiam i życzę miłego bardzo ciepłego dnia! 

Komentarze

  1. Śliczna przesyłka, sama bym taką przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tą pocztówkę po lewej widziałam już chyba na innym blogu i podoba mi się bardziej niż ta po prawej. Ale nowe państwo, to nowe państwo, więc prawie zawsze nowy kraj w kolekcji cieszy, choć może najpierw rozczarować a dopiero później szuka się pozytywnych stron, np. ładny znaczek, czy fajnie wypisana kartka. Ja nie posiadam jeszcze tego państwa w swoim pudełku, ani chyba nawet nikogo nie poszukiwałam do wymiany z Libanu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna przesyłka! Pocztówki są naprawdę ładne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluje nowego kraju do kolekcji! ;-) obie pocztówki są bardzo ładne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak Ty to robisz, że co chwila pojawiają się u Ciebie nowe kraje! Zazdroszczę i gratuluję determinacji! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny oraz komentarze! ;)
Twoja opinia na temat bloga czy zamieszczanych
postów jest dla mnie bardzo ważna. :)

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić kopertę origami?

Zakupy na postallove

postallove.pl