Słowniczek

Stworzyłam ten słowniczek po to, aby każdy z wam mógł w pełni zrozumieć moje wpisy oraz skróty, których używam pod zdjęciami pocztówek. Każdy skrót we wpisach będzie podlinkowany do tego słowniczka, aby każdy mógł poznać znaczenie danego skrótu. Jeśli pojawi się nowy skrót to automatycznie zostanie on wpisany do słowniczka. 


TAG -  jest to jedna z form wymiany pocztówek na forum oficjalnym czy też polskim. Polega ona na tym, że wysyłamy kartkę osobie, która wpisała się w poście powyżej naszego wpisu. Możemy spotkać się z Tagami tematycznymi np; ptaki, widok na miasto, kartki świąteczne czy latarnie morskie. 

OFF - pocztówka, którą otrzymujecie z oficjalnego projektu Postcrossing, jest to skrót umowny. 

RR - (Round Robin) - jest to jedna z formy nieoficjalnej wymiany pocztówek lub przedmiotów. RR polega na wymianie pocztówek w określonej grupie tematycznej, która może liczyć od 2 do większej ilości członków. W danej grupie np. 4 osobowej każdy wysyła i dostaje kartkę od każdego, czyli otrzymujemy tyle samo kartek ile wysłaliśmy. Po zamknięciu grupy otrzymujemy dalsze instrukcje oraz adresy osób do których mamy wysłać pocztówkę. Po wysłaniu kartek informujemy o tym organizatora, natomiast gdy otrzymujemy kartkę również informujemy o tym organizatora.

SWAP - jest to również wymiana pocztówki ale w formie prywatnej. Czyli możemy wybrać sobie osobę z którą chcemy się wymienić, kraj a nawet pocztówkę. 


TYC - (Thank You Card) - jest to pocztówka, która została wysłana w zamian za otrzymaną pocztówkę oficjalną (OFF). Zdarza się tak, że osoba do której wyślecie pocztówkę jest tak bardzo zachwycona waszą kartką, że proponuje wysłanie wam TYC czyli kartki na podziękowanie. Oczywiście wy również możecie wysyłać TYC. 

Komentarze

  1. Fajny pomysł z tym słowniczkiem, moi znajomi często mi mówią, że posługuję się jakimś niezrozumiałym językiem, gdy opowiadam im o tych wszystkich tagach, swapach, offach... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dostaje ogrom meil z zapytaniem o te skróty, dlatego myślę, że taki słowniczek to będzie dobry pomysł :)

      Usuń
  2. Świetny pomysł z tym słowniczkiem - na pewno bardzo przydatny szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z postcrossingiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały pomysł wielu osobą on się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały pomysł! Bardzo mi się to przydało, ponieważ dopiero od niedawna pasjonuję się postcrossingiem i powoli zaczynałam się gubić w tych wszystkich skrótach ;)
    Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. No wreszcie znalazłam odpowiedzi na moje pytania! A już nawet rozważałam dręczenie Cię mailem, żebyś wyjaśniła co niektóre skróty! :D Wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak miło, że w końcu ktoś wyjaśnił, na czym polegają RR, bo przeszukałam oficjalne forum wzdłuż i wszerz i jakoś nikogo na te parę zdań stać nie było >:

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny oraz komentarze! ;)
Twoja opinia na temat bloga czy zamieszczanych
postów jest dla mnie bardzo ważna. :)

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić kopertę origami?

Zakupy na postallove

postallove.pl