Macedonia

Witajcie kochani! 

Uwielbiacie otrzymywać pocztówki z nowych krajów? Ja bardzo. Tym razem udało mi się umówić na wymianę z bardzo miłą dziewczyną mieszkającą w Macedonii. Jest to pierwsza udana wymiana z osobą z tego kraju. Niestety, jakiś czas temu czekałam na pocztówkę z Macedonii ale się nie doczekała a tamta osoba nie odpowiada na moje wiadomości. Na szczęście ta kartka dotarła do mnie dość szybko, co mnie bardzo cieszy. 




Obecnie jestem w trakcie kilku ciekawych wymian. Mam tylko nadzieję, że te osoby będą uczciwe i otrzymam swoje upragnione pocztówki z nowych krajów. 


Macedonia, na forum międzynarodowym państwo określane jest tymczasową nazwą "Była Jugosłowiańska Republika Macedonii". Państwo powstałe po rozpadzie Socjalistycznej Federacyjnej Republiki Jugosławii, leżące na Półwyspie Bałkańskim i zajmujące ok. 38% regionu historycznego i geograficznego Macedonia.
  • Język: macedoński (urzędowy) 66%, albański (urzędowy na obszarach zamieszkanych przez minimum 20% Albańczyków) 25%, turecki 3%, serbski 3% (wszystkie cztery urzędowe w niektórych rejonach)
  • Waluta: 1 denar macedoński (MKD) = 100 deni


Komentarze

  1. Gratuluję Macedonii :) Nie mam tego państwa w swoich zbiorach. Umówiłam się jakieś dwa miesiące temu na dwa swapy i żaden nie dotarł...

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa kartka i piękne znaczki. Ja również otrzymałam kiedyś w ramach swapa kartki i parę drobiazgów z Macedonii; Również byłam pozytywnie zaskoczona, że przesyłka przyszła stosunkowo szybko. Życzę udanych wymian :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładna pocztówka z pięknego, ale trochę zapomnianego kraju. Mam tylko jedną pocztówkę z Macedonii z wymiany prywatnej. Odwiedziłam Skopje i Ochryd podczas zeszłorocznych wakacji. Niesamowite miejsce. Przywiozłam wiele pocztówek z tego kraju, ale zostały mi dwie. Chciałam mieć pamiątkę, ale jakoś jako postcrosserka nie umiem przywiązać się do niewypisanych i nie wysłanych pocztówek wiec większość wysłałam dalej w świat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję kolejnego nowego kraju w kolekcji! Zawsze to wyjątkowo cieszy, prawda? :)
    Pozdrawiam najserdeczniej! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję nowego kraju w kolekcji :). Niestety czasem tak bywa, że swapy są ryzykowne, bo niektórzy nie mają uczciwych zamiarów, ale fajnie, że trafiłaś na kogoś solidnego :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna kartka - uwielbiam pocztówki z mostami! No i gratuluję nowego kraju. :) Otrzymywanie pocztówek z nowych państw jest bardzo fajne, ale z tych, z których już mam, również lubię dostawać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję nowego kraju :) Ja nie mam jeszcze w swojej kolekcji Macedonii. W dodatku jakos ostatnio moje pocztówki z PC nie dochodzą do adresatów :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulacje :), gdybyś chciała pocztówkę z Tajwanu :) to napisz do mnie :) Pozdrawiam

    www.peacehappinessfamily.blogspot.tw

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny oraz komentarze! ;)
Twoja opinia na temat bloga czy zamieszczanych
postów jest dla mnie bardzo ważna. :)

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić kopertę origami?

Zakupy na postallove

postallove.pl